טיפול וייעוץ פרטני

טיפול וייעוץ פרטני

הקדמה על טיפול רגשי בעידן של חוסר וודאות


  "מה היה ממשי


ומה רק נדמה


על הבמה הזאת


המורכבת תחת כוכבים, 


במקום שבו לצד הכניסה


גם היציאה מחייבת;"


רשימה / ויסלבה שימבורסקה


השאלה, "מה היה ממשי ומה היה רק נדמה"? הופכת להיות אחת מהשאלות הכי רלוונטיות בתקופה הנוכחית 


תקופה אשר מתאפיינת בהרבה מאד בלבול, חוסר וודאות, אובדן של אחיזה במהלך המציאות המוכרת ותחושה מוזרה של סרט עולמי משתנה וחדש תוך כדי התפוררות והתמוססות של כל ההגדרות והמבנים שנתנו לנו אשליה של מציאות ממשית …



טיפול ממוקד-רגשות, כפי שמעיד שמו, מבוסס על ההנחה שצריך לעבוד עם רגשות בצורה ישירה על מנת לעזור למטופלים להרגיש את הרגשות שלהם, לקבל אותם, לווסת אותם, ליצור מהם משמעות, להשתמש בהם כמדריך, ולשנות (להבנות מחדש) סכמות רגשיות בעייתיות שנוצרו בהקשרים טראומטיים. הכוונה היא שיש להרגיש רגשות על מנת לשנות אותם, ואין זה מספיק רק "לדבר על" רגשות. הנחה בסיסית בגישה זו היא ש"אי אפשר לעזוב מקום לפני שמגיעים אליו", כלומר, אי אפשר לפתור כאב רגשי מבלי להרגיש אותו תחילה. יש אפילו הנוטים לחלק את הטיפול לשני חלקים מרכזיים: שלב ההגעה אל הכאב הרגשי ושלב העזיבה או הטרנספורמציה שלו. טיפול ממוקד-רגשות מספק מערכת כלים לאבחון תהליכים רגשיים שונים, לבניית המשגה מבוססת-רגש לכל מטופל, 

ולעבודה עם סוגים שונים של רגש.

טיפול ממוקד  
רגש וחוויה


עיצוב מערכת ההתקשרות?

מערכת ההתקשרות מתעצבת בינקות, אך היא יכולה להשתנות גם במהלך החיים. בעוד שתינוקות זקוקים למטפל שלהם לעיתים תכופות, ואף בכל כמה דקות, ככל שאדם מתבגר, הוא זקוק פחות לבסיס הבטוח בחיי היום יום.

הצורך לבסיס בטוח, גדל בעיקר מול מצבים של קושי, אובדן, נטישה וחוית בדידות שמפעילים את מערכת ההתקשרות.

רגעים אלו משאירים את האדם חשוף ופגיע. מתוך כך, האדם זקוק למישהו אחר שיראה אותו ויבין את הקושי שלו.

בשלב זה, השאלה המכרעת היא האם יהיה מי שישים לב לצורך ויסייע ויתמוך. במידה וכן – תתרחש הקלה במצוקה וחזרה לשגרה.

מי שסיגלו לעצמם בסיס בטוח כבר בינקותם, בדרך כלל מצליחים להתמודד היטב בבגרות גם אל מול מצבים בהם הם חווים קושי או אובדן. הם מאמינים שיהיה מי שיתמוך בהם ברגעים קשים, ואמונה זו בדרך כלל מגשימה את עצמה.

 מהי תיאורית ההתקשרות?

התאוריה פותחה ע"י הפסיכיאטר והפסיכואנליטיקאי ההתפתחותי ג'ון בולבי, והיא מתמקדת בחשיבות של האמון והקשר בין התינוק לסביבתו, כשבעיקרן עומדות הדמויות המטפלות העיקריות.

תיאוריית ההתקשרות מדברת על טיב הקשר שבין הילד להוריו, ומגדירה מספר סוגי התקשרות, הנבדלים זה מזה באופן ההתנהגות של הילד בעת פרידה מההורה.

סגנון ההתקשרות בו מאובחן כל ילד, מושפע מטיב היחסים שלו עם הוריו, מניסיון העבר שלו עימם וממידת האמון המבוסס שיש לו בהם.

על מערכת התקשרות:

תינוקות נולדים עם נטיות מולדות ליצור קשרים אמוציונליים חשובים עם הדמויות המטפלות בהם: יש לתינוק נטיה מולדת, פרידספוזיציה ליצור קשרים עם סביבתו, במיוחד עם הדמויות המטפלות. הנטיה המולדת הזו כוללת התנהגויות בכי, צחוק, יצירת קשר עין, העדפה לקשב כלפי קולות של בני אדם - כך התינוק מכוון את עצמו די מהר לדמויות המרכזיות סביבו. לפי בולבי, יש לתנאים הראשוניים הללו ערך הישרדותי, שכן הם מאפשרים לבסס קשר רגשי בין התינוק לבין הסביבה. כך נוצר יתרון בקירוב הדמויות ההוריות, ו/או אלו שאמורות לטפל בו ולדאוג לצרכיו.

מהו טיפול מבוסס התקשרות?

הטיפול מעניק הכרה לחשיבות הבטחון, האותנטיות והקירבה ביחסי מטופל/ת-מטפלת, מתוך הבנה שיחסים אלו יוצרים אולי לראשונה, אפשרות לגעת ברמה רגשית וחוויתית עמוקה בכל הפצעים הכי עמוקים שלנו שטמונים בקשרים הכי משמעותים לנו, וברגשות של בדידות תהומית, עצב וכאבים, שלא ננגעו ועובדו בקשרים הקודמים. 

בטיפול מבוסס התקשרות, חדר הטיפול אינו רק מעבדה שבו משתחזרים דפוסים מהעבר, אשר מקבלים פירוש והבנה .

בטיפול מבוסס התקשרות ,אני נדרשת כמטפלת, לוותר על הניטראליות והריחוק האוביקטיבי, ולהפוך פעילה או נוכחת יותר, על ידי עבודה משולבת של זיהוי סגנונות ההתקשרות שלי ושל המטופלת ברגעי האמת, יכולת לדבר על הרגשות שלי, יכולת לתת שיקופים אמפטים אותנטיים ולבסס חוויות מצטברות של אמון ובטחון, תוך כדי הגברת יכולת הוויסות ההדדי של רגשות וחוויות קשות שעולות בחדר באמצעות הרגשת הנינוחות שמתק

הטיפול מעניק הכרה לחשיבות הבטחון, האותנטיות והקירבה ביחסי מטופל/ת-מטפלת, מתוך הבנהשיחסים אלו יוצרים אולי לראשונה, אפשרות לגעת ברמה רגשית וחוויתית עמוקה בכל הפצעים הכיעמוקים שלנו שטמונים בקשרים הכי משמעותים לנו, וברגשות של בדידות תהומית, עצב וכאבים, שלאננגעו ועובדו בקשרים הקודמים.


 בטיפול מבוסס התקשרות, חדר הטיפול אינו רק מעבדה שבו משתחזרים דפוסים מהעבר, אשר

מקבלים פירוש והבנה .


בטיפול מבוסס התקשרות ,אני נדרשת כמטפלת, לוותר על הניטראליות והריחוק האוביקטיבי, ולהפוךפעילה או נוכחת יותר, על ידי עבודה משולבת של זיהוי סגנונות ההתקשרות שלי ושל המטופלת ברגעיהאמת, יכולת לדבר על הרגשות שלי, יכולת לתת שיקופים אמפטים אותנטיים ולבסס חוויות מצטברות של אמון ובטחון, תוך כדי הגברת יכולת הוויסות ההדדי של רגשות וחוויות קשות שעולות בחדרבאמצעות הרגשת הנינוחות והביטחון.

כבר אצל אריסטו אנו מוצאים את ההנחה שסיפור זקוק להתחלה, אמצע וסוף. 

אנשים החווים אבל מורכב, אינם מסוגלים לראות את המהלך של סיפור חייהם. הם אינם מסוגלים להגיע להתרת הסבך – לפתרון עלילתי. 


מדוע?

כשאנחנו חווים אובדן, רובנו מנסחים את מה שקרה בצורת סיפור: הנה מה שקרה, זה מי שהייתי. זאת המשמעות של האדם שאיננו כבר איתי וזה מי שאני עכשיו. אבל אנשים החווים אבל מתמשך אינם מסוגלים לעשות את זה, הן מסיבות פנימיות והן מסיבות חיצוניות.

הדיסונסס בין הכאב ותחושות האובדן הכבדה לבין התנהלות החיים היומיומית והציווי הפנימי להמשיך כרגיל , כאשר היא נחווית לאורך זמן מייצרת סדקים בחוויות העצמי המתמשכת.

גם התחלה וגם הסוף לוטים בערפל כבד. לפעמים זו הרגשה של בית נעול ללא דלתות וחלונות, אליו איש לא נכנס, וממנו איש אינו יוצא.

איך למצוא שפה שתנגיש את ההבנה לחוויה החבויה, המוסתרת ולעיתים רבות גם שקופה לעצמינו.

ממליצה לחבר מילה ועוד מילה, כעזר או כמילוי חלל שהתפנה. לזהות את כל החלקים שחוסמים, ומכסים. להנשים אותם ולחבר את כולם לפעימה משותפת.

 רק כשנוצר מיכל והסביבה בטוחה לכתיבה, ויש עד קריאה; יתאפשר מרחב חדש גם לעלילה עצמה. 

יצירת העלילה עוזרת הן למספרת והן לנרטיב. אחר כך אפשר לשחרר חלקי אנרגיה של טראומה, אובדן ובדידות להתחיל לדמיין סיפור חדש עם טוויסט בעלילה.

טיפול פמיניסטי-התייחסותי (לכתוב על ההתמקדות בקונטקסט חברתי.

טיפול נרטיבי באובדן


"אֲנָשִׁים מֻגְדָּרִים לְיַד שֻׁלְחָנוֹת מֻגְדָּרִים

אוֹמְרִים דְּבָרִים בְּרוּרִים בְּרוּרִים

מַגְדִּירִים עַצְמוּתָם בַּעֲצָמוֹת חֲזָקוֹת

מַגְדִּירִים דְּבָרִים בִּגְדֵרוֹת גְּדֵרוֹת

גַּם הָאֲוִיר בֵּינוֹתָם מֻבְהָר מֻגְדָּר

וְאֵין לַחֲצוֹת."

דברים ברורים/ רחל חלפי


מחקרים שנעשו במגדר מראים שהזהות העצמית של נשים תלויה מאד בתפקידים ובקשרים שלהן. נשים יגדירו את עצמן קודם כל כאמא, בת, בת זוג ורעיה ואחר כך כאינדיבידואל בעל תכונות ניפרדות.


קולט באולינג בספרה תסביך סינדרלה, שהיה לרב מכר גדול בארצות הברית, כותבת כי נשים ממשיכות לאחוז בצרכי התלות שלהן זמן רב אחרי השלב ההתפתחותי שבו צרכים אלו נחשבים כתקינים. הן נושאות את התלות מגן הילדים, והאוניברסיטה, עד הקריירה ואל "הסדר" הנישואים הנוח. התלות הופכת לטבע השני שלהן. זוהי תלות שנכפתה עליהן דורות על גבי דורות, במשך אלפי שנים, עד שהשכיחה ממנה מהו חופש. כמו סינדרלה הנשים בימינו מצפות עדיין לדבר החיצוני שישנה את חייהן.


 "האישי הוא הציבורי" הינו עיקרון יסוד פמינסטי הטוען שלסביבה לתרבות, למשפחה לחברה סביבינו, יש השפעה גדולה על הwell being שלנו.


על האופן בו אנו מרגישות והאופן בו אנחנו תופסות את עצמינו, את ערכינו את מסוגלותינו 



כיצד שינוי המציאות, שינוי המרחב הציבורי בימים הללו, משפיע על שינוי בתפיסת עצמינו?


מה השתנה הסביבתי הקרובה ורחוקה, בזמן האחרון,? מה השתנה בתפיסה המציאות המקובלת של המערכת המקובלת של אותה מערכת וסביבה?


מה אני מחשיבה כסביבה שלי?


מהי סביבה מספיק טובה עבורי?


מה הייתי רוצה לקבל עוד מהסביבה?


להקשיב לזרם המחשבה

להקשיב לזרם המחשבה להיות מודעת למחשבה שחולפת במוח האם זו מחשבה שבוחרת לנתק מגע? להשתבלל לתוכך עוד יותר? האם זו מחשבה שחוששת מה יהיה בעתיד? האם זו מחשבה שמזכירה לך שוב ושוב את מה שטרם הספקת?

לכל מחשבה יש רציונאל משלה.

כאשר את מצליחה להקשיב לנארטיב החוזר במוחך בזמן, את מתחילה לפתח יכולת פנימית להפריד בין כל החלקים והקולות שבתוכך את מחזירה לעצמך את אפשרות הבחירה.

כשאת לומדת להיות בהקשבה לכאן ועכשיו, את מצליחה יותר גם לסנן את כל הסחות הדעת והרעשים המסתננים תוך כדי הקשבה, את לומדת לשלוף את עצמך מתוך הבועה הפנימית שאת יצרת ולהיות בנוכחות קשובה לאיזון הדק שבין לשקוע או לצוף.

כשאת לומדת להוציא את עצמך מחוץ למעגל הסגור של מחשבות- מסקנות, תחושות.

את מגלה אפשרות חדשה להוויה נוכחות שבה ההקשבה נולדת מתוך רגע ההווה ולא מתוך מערבל המחשבות והרעשים האוטומטי.


טיפול ממוקד גוף-נפש - רוח   (בודהיזם, קבלה, אנטרופוסופי)

קהלי יעד

נפגעות ונפגעי טראומה בונדינג (לתת הסבר, בסגנון - התקשרות טראומתית), 

כיצד להתמודד עם אובדנים לפי הבודהיזם?

כשהקרקע נשמטת תחת הרגליים והדברים מתפרקים – בשעת משבר וברגעים של חוסר וודאות או היעדר תקווה – דווקא אז, שעה שהלב חשוף ושברירי, צץ המורה הגדול ושמו "הרגע הזה". 

אחת התובנות העיקריות של הבודהיזם הטיבטי היא, שהרגעים הקשים בחיינו הם, למעשה, הזדמנויות מיוחדות לחוות את החיים בדרך חדשה ולהתחיל במסע רוחני. כאשר דברים מתפרקים, ההיצמדות להרגלים הישנים כבר אינה עובדת. זאת הזדמנות להפסיק להיאחז במוכר וליצור שינוי בחיים שלנו. זאת הזדמנות להכיר את עצמנו יותר לעומק וגם לבחון מחדש את היחסים שלנו עם אנשים אחרים.באוסף של שיחות עם תלמידים , באמצעות חוויות אישיות וציטוטים של מורים טיבטים, מראה צ'ורדון, איך ניתן להפיק חיים מלאים יותר ואיך לגעת בנצח, באמצעות הרגעים בהם נשמטת הקרקע תחת רגלינו, מרב פחד וכאב.
טראומה מייצגת הזדמנות ופוטנציאל להתמרה (טרנספורמציה). עלינו להאבק שלא להחמיץ את המומנטום לטרנספורמציה.

כך כותבת דיאנה פושה. מה שרבים מאיתנו נאבקים עבורו הינו שלא להחמיץ את המומנטום לטרנספורמציה.
 דברים אלה נכתבו אחרי הפיגוע במגדלי התאומים בניו-יורק ב-11 בספטמבר 2001.

 לספר את סיפור הטראומה השתוקה, זה אקט של כוח, עוצמה ומסוגלות, אשר מגיע בשלבים מתקדמים של אבל בתוך תהליך טיפול.

* זה צורך לא לשכוח
   ולצעוק בקול רם את האמת
* זו יכולת לחלוק ולספר למישהו נוסף, את אותן חוויות שאינן ניתנות לתיאור אפילו לעצמך.
* זו דרך להחזיר לעצמך את הכוח שנלקח כתוצאה מהניצול או הדיכוי שחווית
* זו אחריות ודחף של למצוא מילים למה שבדרך כלל מורגש בגוף ומתקשה להסתדר בתחביר ובשפה.

טיפול בנפגעות ושורדות טראומה

 כיצד הופך סוף להתחלה של משהו חדש?

היינו רוצים להאמין בחיים נצחיים אבל כמו המוות, גם פרידות וסיומים הם חלק בלתי נמנע מהחיים. הם מופיעים או נוחתים עלינו במגוון רחב של תצורות וצבעים, דרמות מטלטלות, שוברות לב או סופים בלתי נמנעים. המכנה המשותף לכולם הוא היותם זרז לשינויים לא צפויים ועם זאת הכרחיים, אבל במקביל הם מאלצים אותנו להיפגש עם כל הצללים: הפגיעות, הבושה, האשמה ,חוסר האונים, סערות אמוציונאליות ומצבים של חרדה, ייאוש ובדידות.

טיפול בנשים וגברים אחרי פרידה ואובדן ואבל

 פרידות וסופים הם חלק בלתי נמנע מהחיים. הם קורים במגוון רחב של דרמות מטלטלות, שוברות לב או סיומים הכרחים ובלתי נמנעים, כשהמשותף להם הוא היותם זרז לשינויים הכרחיים בחיינו, אבל במקביל מעמתים אותנו עם הפגיעות, הפחד, חוסר האונים, הסערה הריגשית ומצבי הימנעות ובדידות, לכן חשוב מאד לקבל את הליווי והתמיכה הנכונים בזמן הנכון, לתת קול ומילים לתחושות ,להתאבל, להתחבר מחדש לכוחות הפנימיים ולזהות את ההזדמנות לשינוי וצמיחה אשר מגיעים לפתחנו דווקא בזמני משבר. 
הביצה עלולה להיות טובענית, לכן אנחנו נדרשות לזהות כשקשה וללמוד לבקש עזרה מחברות, ממשפחה ומאנשי ונשות מקצוע.

כדי שעצב לא יהפוך לדיכאון, לבד לא יהפוך לבדידות, וקושי לא יהפוך לייאוש, חשוב לקבל את התמיכה והטיפול המתאימים ולתת קול ומילים לתחושות.

חשוב ללמוד לשחרר, להיפרד, להתאבל, להתחבר מחדש לכוחות ולאיכויות ולזהות את ההזדמנות לשינוי וצמיחה.

טיפול רגשי לנשים אחרי פרידה, מעניק נוכחות קשובה וסביבה שקטה ובטוחה שמאפשרת להניח את הראש, להיתמך, להתחזק, לבטא ולקבל הכרה לקשיים הקונקרטיים של כל אחת.

אפשרות לטיפול וליווי מוגבר ורב מערכתי לתמיכה במצבי משבר על ידי כתיבה, שיחות בסקייפ ושיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מעולים (מגשרת, עורכת דין, פסיכיאטר, מנחת הורים, ועוד...}    

על ידי מפגשים אישיים בקליניקה ביתית וירוקה ברמת השרון ובתל אביב, או מפגשי און ליין תזכו לטיפול מקצועי, רגיש תרבות ומגדר שמתבונן על קשרים ופרידות בקונטקסט חברתי, פוליטי רחב.

במהלך המפגשים נשתדל לתת מקום ושם לסוגיות ייחודיות הקשורות לתהליכי הפרידה העוברים עליכם, לסכנות, לאתגרים ולדרכי ההתמודדות והאבל האופייניים לכם.

בעזרת כלים מתקדמים מתחום הטיפול הרגשי, דינאמי, מואץ חוויה, אשר שם דגש על רמות התקשרות בטוחה ושיח קרוב ופתוח, תוכלו לחוות תהליכי שינוי ושחרור עמוקים בזמן קצר. להתחבר לכאן ועכשיו, להבין ולהכיר את דפוסי ההתקשרות הייחודים לכם וללמוד איך להתנהל איתם בקשרים הבאים שלכם .

בשילוב תובנות מתחום הרוח, הנפש והפסיכולוגיה של האישה, תזכו למפגש אותנטי וחומל עם עצמכם, תלמדו להכיר ולנווט את הרגש בזמני סערה, תתחזקו תשתחררו מתבניות חשיבה מגבילות, תיפרדו לשלום ממה שהיה או לא היה ותסכימו לצאת לדרך חדשה.

בנוסף לכל הגישות והכילים, מקצועיות ורגישות מאפשרים לי להיות קשובה, מדייקת ומזהה את המסע הספציפי של כל אחד ואחת.

למפגשים אישיים, אחת על אחת, בחדר או בסקייפ ולסדנאות שיחזקו אתכן, ויעזרו לכן להתיידד עם המצב, מוזמנות להתקשר עכשיו.

" אֲנִי רוֹאָה שֶׁבָּאת לְהִשְׁתַּקֵּעַ, בְּדִידוּת.

תָּמִיד סָבַרְתִּי שֶׁאַתְּ אוֹרַחַת חוֹלֶפֶת

חָשַׁבְתִּי, מִדֵּי יוֹם אֶהֱדֹף אוֹתָךְ,

וְלַשָּׁוְא.

עַכְשָׁו אֲנִי מְעִזָּה לַחְשֹף אֶת כָּל פָּנַיִךְ."

נורית זרחי: על הבדידות

במפגש הטיפולי יוצרת מרחב בטוח, אוהב וטרנספורמטיבי עבור נשים שחיות לבד ומרגישות לבד וזקוקות לתמיכה, איזון, הקשבה, הכרה, הכוונה ומעטפת רגשית כדי לחסל את הבדידות ולחזק את מערכת החיסון הנפשית.

בדידות היא מצב חברתי-רגשי המבטא חוסר השתייכות, ריחוק מאנשים או סביבת אנוש, כמיהה עזה למגע גופני ותקשורת אנושית משמעותית. תחושת הבדידות, אינה מחייבת המצאות לבד, אלא חיים נטולי יחסים חברתיים מספקים או המצאות בחברה שבה מרגישים שונים ומרוחקים מהאחרים.

לעומת בדידות, "התבודדות" היא בדידות מתוך בחירה. אנשים שונים זה מזה במידת הצורך שלהם להיות בחברתם של אחרים. יש גם הבדל בין "בדידות" לבין "בידוד". בידוד הוא מצב בו אדם מנותק מהכלל בין אם מכפייה (כמו צינוק בבית סוהר) או מבחירה, למשל במטרה לסיים מטלה ללא הסחות.

ישנם מספר מיני חיות החיים בבדידות בטבעם והם נפגשים עם פרטים אחרים לעיתים רחוקות.

בתיבת נוח, זוגות זוגות העלה אותם נח לתיבה: (יט) וּמִכָּל-הָחַי מִכָּל-בָּשָׂר שְׁנַיִם מִכֹּל, תָּבִיא אֶל-הַתֵּ בָה--לְהַחֲיֹת אִתָּךְ: זָכָר וּנְקֵבָה, יִהְיוּ; 
מימי אדם וחווה, דרך תיבת נח ועד ההתוויה התרבותית של ימינו, הקול החברתי כיון ועודד אותנו לחיות בזוגות, בעתות שלום ובוודאי בעתות מלחמה ומגיפה. 
תקופת הבידוד היא קרקע פוריה לשיגשוגן של א פיותן הפנמות זוגיות אשר רכשנו משחר ילדותנו ולקול המחבר בין 'היות לבד' ל'היות בודד.
קול זה הוא כה עמוק ומובנה אצל רובנו מראשית החיים, עד כי המבט החיצוני אשר שואל: "איפה בן/ת הזוג" עשוי להיות מופנם באובייקטים הפנימיים שלנו, גם של הגרוש והגרושה, האלמן והאלמנה או הרווק והרווקה. הפנמה זו עשויה לגרום למתחים וחרדה סביב תחושות של בדידות או 'לבדיות' גם בימים כסדרם, אך אין ספק כי היא מעצימה את חוויית הבידוד של ימי הקורונה,
הקורונה היא שעתה של הבדידות העולמית. כולם מדברים על הלבד המבודד ואולי יש בזה נחמה קלה, אבל עדיין האתגרים העומדים לפני נשים יחידות שעוברןת לבדן ימים ולילות, הוא לעיתים מורכב ולא פשוט.
נראה שוירוס קטן אחד הוציא את כל חללי הבדידות האנושית מהארון ולמרות זאת האתגרים העומדים בפני נשים וגברים רווקים, גרושים, אלמנים ןהורים יחידניים, נותרים שקופים, אילמים וחסרי מענה.

לבד אבל לא בודדה בימי קורונה

אז איך מתמודדים כשכל המשאבים שעוזרים להתמודד עם הלבד ביום יום, נגזלים והריחוק החברתי הולך וגובר?

שחרור מדפוסים של ביקורת, אשמה ובושה

מעבר מהלקאה עצמית להכרה עצמי

טיפול באוכלוסייה הלהט"בית

לאפשר לחוש ולנסח את פעימת הלב הייחודית

הקלה מהבדידות וחיזוק האותנטיות ואמונה בכוחות הבריאים

מפגש עם הכאב בסביבה מוגנת ובטוחה

לאפשר לחוש ולנסח את פעימת הלב הייחודית

הקלה מהבדידות וחיזוק האותנטיות ואמונה בכוחות הבריאים

גיבוש העוצמה הפנימית להגשמת בחירת הלב

גיבוש העוצמה הפנימית להגשמת בחירת הלב

הקהילה הלהטבית נחשבת לקבוצה בעלת סיכון גבוה במצבי פרידה. פרידה עלולה לערער את כל הבסיס הזהותי והשייכותי שנוצר בעמל רב וגם כך לא זכה למספיק הכרה חברתית ומשפטית. הבורות והסכנות שעלולים להפער בעקבות פרידה מקשר זוגי עם 2 נשים הם רבים ועקלקלים בגלל הסוגיות הייחודיות למשפחות להטביות. היכרותי הקרובה וניסיוני הרב בטיפול בקהילה, מאפשרים לי ללוות ולהנחות אתכם במקצועיות, מסירות והרבה הבנה וידע לקשיים הייחודיים איתם אתם מתמודדים.
 

טיפול רגשי ליחידים ומשפחות בקהילה הלהט"בית המתמודדים עם פרידה

קבוצות תמיכה ויצירה לנשים שמרגישות 

טיפול זוגי

משפחות חדשות

לבד אחרי פרידה

טיפול וליווי זוגי בזמן משבר

הפנייה לטיפול זוגי מלווה במשאלה ליצור שינוי במערכת הזוגית. משהו לא עובד, אנחנו לא מרוצים ממשהו. יחד עם התחושה של אי שביעות רצון ושל חוסר סיפוק אישי עולה גם רצון לשיפור בחיים. הפנייה הגלויה לטיפול מלווה אם כך לעיתים קרובות בבקשה לשיפור התקשורת והאינטימיות.

באופן פרדוקסלי, עצם המשאלה ליצירת השינוי מעוררת את החרדה הגדולה ביותר מפני שינוי שטמונה בכל אחד ואחת מאיתנו.
פרויד קרא לחרדה הזו: "דחף המוות".

 דחף המוות מונע מתנועה רגרסיבית – כזו שמעדיפה מצב של שווי משקל ללא כל תנועה או תזוזה עד כדי משיכה לעבר מצב של אי חיים ( אנאורגני) .

זוג שמגיע לטיפול זוגי, מביא איתו תמיד את הפרדוקס הזה שבין הרצון לשינוי לרצון לשמר את הקיים. לפעמים כל אחד מבני או בנות הזוג מייצג קול אחד מובחן, אבל בדרך כלל , כל אחד מהם מכיל בנפשו את שני הרצונות הסותרים.

איזו תנועה שינוי אפשרית וכיצד?

 במהלך השנים למדתי, שכדי לעשות טרנספורמציה או שינו, תפקידי כמטפלת הוא להתנועע בין שתי תנועות מנוגדות.

מצד אחד ליצור מרחב מאד בטוח ומוגן כדי לראות, להבין ולהחזיק את הפרדוקס הזוגי הפנימי.
מרחב שיאפשר לזוג לנוע בין תזוזה לקיפאון, בין שימור הקיים לבין הריסת הישן. בין תנועה לעמידה במקום
ומאידך להכניס משב רוח אורירי ומפתיע.

להביא נקודת מבט חדשה, פחות מוגדרת ויותר חופשיה וזורמת שמאפשרת לשאול שאלות, להטיל ספקות, לפנטז חלומות ולהתבונן באופן אמיץ ואותנטי באמת האישית, בכאב, בסבל וברצון לשינוי אצל כל אחד
 
השינוי מתרחש כאשר מבנים נפשיים חדשים נרכשים באופן הדרגתי ומבנים וזוגיים ודפוסים אישיים ישנים נזנחים. בעצם שני התהליכים האלו כרוכים זה בזה ואינם ניתנים להפרד והמבנים הנפשיים הישנים לא באמת נזנחים, אלא מתפרקים ונבנים מחדש לרווחה הנפשית הזוגית ולתחושת השלמות והאושר הכללית.

בניגוד למיתוס הנפוץ ששינוי כזה דורש זמן רב וטיפול ממושך, כשנוצרים בטיפול התנאים שמאפשרים בהדרגה לבני או בנות הזוג להרפות מאחיזת היתר שלהם במנגנונים ישנים ולא יעילים ולהפנים מודלים חדשים, השינוי יכול לקרות בזמן קצר ובתהליך ממוקד.
 טיפולים מקוונים הופכים להיות משמעותיים ביותר " מצילי חיים" ומשיבי נפש, בתקופה הנוכחית .
 הם מאפשרים ליצור מרחב ביטחון רגשי וירטואלי, אשר הינו בעל ערך יקר ומשמעותי דווקא בתקופה הכאוטית העכשוית.
ועדיין, המעבר לשיחות מקוונות, עשוי להצריך התרגלות ולייצר בתחילה חוויה של זרות.
התייחסות ישירה לכך היא חשובה והכרחית.
לעיתים נדרש תרגול הדרגתי של המעבר לפגישה מקוונת, דרך מעבר בין שיחות טלפוניות לשיחות מקוונות. תהליך זה עשוי לאפשר התבוננות משותפת ולהגדיל את תחושת הבחירה בהתאמת הדרך ליצירת ביטחון בערוץ התקשורת החדש.

טיפול מקוון

Share by: